2012. június 28., csütörtök

életfa újra

Az iskolánk negyedik osztályosainak kézimunkaóráin a keresztszemes hímzés kapta ebben a tanévben a főszerepet. Úgy esett, hogy Nóri néni fülébe jutott, hogy én már böködtem ebben a témában néhány x-et. Ezért hát meghívott, hogy meséljek a gyerekeinek a hímzésről és főleg mutassak is nekik néhány kézimunkát az enyémek közül. Had lássák, hogy ez nem olyan poros, áporodott, érdektelen valami, hanem élő, igazi örömet adó alkotás.


Mit mondhatnék, nem tudom kinek volt nagyobb élmény... Hihetetlenül helyes, érdeklődő gyerekek közé csöppentünk én és hű fegyverhordozóm (Áron:)). Aktívak voltak, lazák, közvetlenek, mégis nagy tisztelettel nézegették, sőt nem túlzok, csodálták a hímzéseimet (a fiúk is!).  Büszkén mutogatták a saját munkáikat, én pedig őszintén dicsértem azokat, és még jobban őket. Klassz érzés volt és véletlenül sem az egóm miatt, hanem a kölcsönös érdeklődés, a nyitottságuk és ahogy respektálták a kézimunkát, na az nem volt hétköznapi!


Nóri pedig beleszeretett az ovis életfáimba, hát szépen megkért, hogy a legjobb barátnőjének készítsek, ha lehet, kisfia születésének örömére. Lehetett...:) Kicsit szabadkoztam ugyan: mert, hogy az idő, meg a sok pulya otthon... de jó tanító Ő, édes és ügyes volt, ahogy motivált, hát persze hogy elkészítettem, tele jó érzésekkel. Mondtam már, hogy nagyon jó magyar mintát hímezni?


Minta/pattern: Gyergyói/ Hungarian folk . Fonalak/Threads: wdw (olive), cc (Deep Fennel).Anyag/Fabric: Nina - "Vintage Sand", 32ct evenweave.


10 megjegyzés:

  1. Úgy tetszett, ahogy meséltél!
    A minta nagyon szép, s persze a kivitelezés is tökéletes. A fotók meg, egyszerűen csúcsra fejlesztettek.

    VálaszTörlés
  2. Ej, de rövid volt az idő tegnap...:(

    VálaszTörlés
  3. Szép nagyon, és örülök az élményednek: látod, ha nem disznók elé szórod, van ám, aki megcsodálja a gyöngyeidet, ezen a kis szigeten kívül is! :-)))

    VálaszTörlés
  4. Such a lovely, beautiful pinkeep! And strawberry photos are so sweet :)

    Hugs,
    Tatyana

    VálaszTörlés
  5. Annyira jó érzés a gyerekeken látni, ahogy rácsodálkoznak az új dolgokra! Ha csak egy megőrzi, nem csak a szívében, ezeket az órákat és tovább fog hímezni, már megérte igaz?
    Nagyon szép az életfa! Ismét gyönyörű a színpárosításod! A kivitelezésről és a fotókról nem is beszélve!
    Tudom, hogy rengeteg az elfoglaltság, de olyan jó lenne, ha többször jelentkeznél...

    VálaszTörlés
  6. Olyan jó dolgok ezek, ugye? :)

    Köszönöm, hogy írtatok!

    Julcsi, én örültem ennek is!:)

    Fróni, állandóan fogadkozom magamnak, hogy hetente egy bejegyzés, de sajnos a közelébe nem jutok, de szeretnéééék!

    Tatyana, thank you!:)

    VálaszTörlés
  7. Jó,hogy vagy!!Bárcsak közelebb lennél!:)Millió puszi Nektek!:)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű a munkád! Izgalmas a színösszeállítás, finom és precíz a megvalósítás, csodásak a fotóid.
    (Egyébként érdekes elgondolkodni rajta, hogy mitől és mennyire magyar egy minta - a millió angolszász területen készült antik sampler között bogarászva gyakran találkoztam szinte kísértetiesen hasonló motívummal. Lehet, hogy inkább nemzetközi, mint egyes, a világon mindenhol fellelhető népmesei elemek?)
    Nóri nénit pedig külön irigylem -én is nagyon örülnék egy olyan tanévnek, amikor belefér az óraszámomba egy keresztszemes szakkör is.

    VálaszTörlés
  9. Eszter, köszönöm!:) Valóban van igazság abban, amit mondasz, de én azt érzem, hpgy a sok hasonlóság mellett, valahogy az íz, a zamat, az más...:)

    VálaszTörlés

szentpyr@gmail.com