2012. március 29., csütörtök

krémezős

S-i-k-e-r-ü-l-t! Ez ugyanis nem az első kalandom, már ami a saját készítésű, natúr krémezést illeti, viszont az első, aminek végre igazi, illatos, selymes kevercs lett a végkifejlete. Boldogbüszke vagyok, az az igazság!:) Tűzörző Zsuzsit olvasva lelkesültem és csábultam el erre a nőiesen szép tevékenységre és szintén ő volt az, aki kedves és nem kevésbé szakavatott társnőjével együtt átbillentett a kudarcaim okozta letörtségemen. Nagyon hálás vagyok nekik az útbaigazításért, az oldalukért, a Manukáért pedig külön is, mert igazi kincsesbánya a magamfajta lelkes érdeklődőnek. Öngyógyítás ez nem más, megint egy olyan női bölcsesség, amit nem feledni, hanem őrizni, ápolni érdemes!



A krém, Zsuzsi recept alapján készült...

Könnyű arckrém érzékeny, gyulladásra hajlamos, rosaceás bőrre

Zsírtartalom kb. 26%

INCI: (30g krémben)

21 g Desztillált víz

1,5 g Vadrózsaolaj(Kiválóan segíti a sejtmegújulást, ápolja a száraz, hámló bőrt, ideális a hegek kezelésére is. Transzretinolsav-tartalma támogatja a kollagéntermelődést. A vadrózsa olaj a száraz, érett, gyulladásra hajlamos arcbőrre szánt készítmények ideális hatóanyaga.)

1,2 g Emulsan(BDIH konform, természetes eredetű emulgátor)

1 g Sheavaj(Natúr, finomítatlan. Regeneráló, sebgyógyító hatású, az ekcémás, neurodermitiszes bőr legjobb ápolószere. Segíti a bőt tápanyagellátását, hidratációját, rugalmasságának megőrzését, a bőr öregedését.)

1 g Ligetszépe olaj(Különleges, gamma-linolensavat tartalmazó zsírsavösszetételénél fogva ez az olaj a kozmetikai készítményekben főként a száraz, hámló, gyulladt bőr ápolására alkalmas, valamint igen hatékony ekcéma, neurodermitisz és pikkelysömör kezelésére is. Jó hatásait pattanásos bőr esetén is tapasztalták. Fáradt, érett bőrnek is kiváló táplálást biztosít, elsősorban vadrózsaolajjal kombinálva.)

1 g E vitamin(Tocopherol, antioxidáns, nedvességmegkötő, sejtmegújító)

1 g Sáfrányos szeklice olaj(A magas linolsavtartalom könnyűvé teszi az olajat, mely így kevésbé zsírozó hatású, nem filmképző. A, E, és K vitamint tartalmaz.)

1 g Szkvalen(Természetes bőrrokon anyag; a bőr hidrolipid filmjének fontos . Az érzékeny bőrűek számára is biztonsággal használható. Kedvezően befolyásolja egy emulzió tulajdonságait, mert gyorsan terül, csökkenti a zsíros utóérzetet a bőrön, puhává, selymessé varázsolja a bőrfelszínt.)

0,5 g Cetilalkohol(Csekély mennyiségű cetilalkohol segíti a krémek jobb beszívódását, a bőrfelületet mattítja, ill. receptúrától függően csökkenti a zsíros utóérzetet a bőrön. Bőrsimító, bőrpuhító hatású.)

6 csepp Rokonsal tartósítószer(Glicerinben oldott természetazonos anyagok: benzoesav, benzilalkohol és szorbinsav keveréke. BDIH konform, nagyon jó minőségű, megbízható anyag, mely az előírt koncentrációban bőrbarát és hatékonyan őrzi a készítmények mikrobiológiai stabilitását. Megakadályozza a baktériumok, élesztő- és penészgombák szaporodását.)

3 csepp Tejsav(beállítja az emulzió bőrbarát ph értékét, és támogatja a tartósítószer hatását)

2 csepp Levendula extra illóolaj (antiszeptikus hatású, Pannonhalmi Apátsági termék)

(Itt éltem egy egészen apró változtatással, Bergamott illóolaj is került bele.)


A hozzávalókat főleg a Cosmio-nál vásároltam, illetve a keverés mikéntjét is innen igyekeztem elsajátítani. Klassz dolog, hogy ennyire sokoldalú ez az oldal, rengeteg hasznos tudnivalóval, de bevallom, nem vagyok maradéktalanul elégedett, ugyanis a leírásuk alapján az emulzióm sehogysem akart sikerülni, na ekkor jöttek a bölcs asszonyok (lásd, feljebb :) ) és az ő gyakorlati tanácsaikkal már ment a csodakészítés...


Hátha kedvcsináló volt ez a pár sor és próbálkoztok majd hasonlókkal a családotok és magatok örömére! Kalandra fel!

10 megjegyzés:

  1. hát ez valami csodás! nem akarsz egy száraz bőrre valót, ami ránctalanít, felüdít, kisimít, fiatalít, meg egyébként jókedvet ad, kikeverni nekem?:)
    na jó, a bohócságokat hagyhatjuk, a száraz bőr marad, megelégednék ennek javításával is, ugyanis a most vásárolt krémemtől úgy fiatalított meg, hoyg apró pattanásokat hozott a homlokomon.:( szédületes.

    honnan szeditek a türelmet,még azt mondd meg! :))

    VálaszTörlés
  2. A türelem a kudarcokhoz kellett. A sikerélmény viszont szárnyakat ad, ez olyan, mint amikor nekiveselkedsz: na jó, most megtanulok horgolni! Oké, kicsit több a hozzávaló első nekifutásra, de aztán... Nézzünk csak bele a fonalas bugyrainkba ugye!;)

    Én még csak kisiskolás, de a Hölgyek talán még a te csoda krémedet is képesek megalkotni!;)

    VálaszTörlés
  3. Rita, gratulálok, a krém gyönyörű lett, és nagyon köszönjük a reklámot is!
    Egyszer tán még én is megtanulok horgolni, bár reménytelen eset vagyok...

    Zazálea, azt hiszem, Neked ez a krémösszetétel nagyon jó lenne:
    http://manukaolaj.blogspot.com/2012/02/szolomagolajos-arckrem-normal-borre.html

    Ránctalanít, fiatalít, simít, csak talán a szeklice és a manuldaolaj helyett makadámiadió olajat kellene bele tenni (akkor még nem volt kapható), az nagyon jól kiegészíti a szőlőmagolajat, igazi "anti aging" krémet kapunk! Egy kis hyaluronsavval már tökéletes lusxuskozmetikum lenne.
    Illóolajként lehetne bele tenni rózsát, ha van, mert ez a legjobb bőrápolószer, de ha nincs, akkor pálmarózsát és/vagy rózsafát, mert ezek is gyönyörűvé teszik a bőrt. 1 csepp ilang-ilang, vagy két csepp jázmin pedig felszabadítja az örömhormonokat :-) kivirágzunk tőle...

    VálaszTörlés
  4. Rita, és gyönyörűek a fotók is!!!

    VálaszTörlés
  5. Na ez az aminek Én nem fogok nekiállni. Mert ehhez aztán tényleg türelem kell. Ha horgolok és nem megy lerakom és visszamegyek később. Itt nincs ilyen opció! :)
    Csodás! És a fotó is! 37 éves vagyok és most kezdtem csak el krémet használni-nagyon vízhiányos, de T vonalban zsíros, kevert bőröm van. A boltokban kapható krémek közül már sokat kipróbáltam és mindegy volt az ára: hidratáló krémeket vettem és olyan zsíros lett a bőröm tőle, hogy bármelyik tinédzserrel felvehettem volna a versenyt! Ráadásul mióta megszültem a kisfiam minden nyáron , és egyre erősebben előjönnek a májfoltok az arcomon. Már most kenem őket fényvédővel, de hiába...szörnyű bőröm van, kényes, érzékeny, de itt-ott zsíros, máshol vízhiányos. Bahhh...irigylem azokat, akiknek ún. normál bőrük van!
    Egy ilyen kencét azonban biztosan bátran kipróbálnék: ha az Én bőrömre van kikeverve, akkor csak jó lehet!

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok! Annyira sokszínű vagy, és én örülök, hogy blogot írsz.

    VálaszTörlés
  7. Ezt anyumnak készítette Zsuzsi! Nálatok kinek kellett?

    VálaszTörlés
  8. Juj Rita, annyira örülök, hogy sikerült. ezer éve említetted, hogy erre nagyon vágysz... azóta is azon gondolkoztam, jól emlékeztem-e rá... Kezdesz olyan igazi, tyúkanyós, fészketépítős, bölcsasszonyos, ölelő karú NŐ lenni... Irigykedem, és lopkodom a morzsákat! :D

    VálaszTörlés
  9. (Marcsi, valahogy úgy van ez, azt hiszem, hogy a megfelelő összetételű krém jót tesz a rosaceás bőrnek, de mivel ez nem gyógyszer, nem csak annak jó, hanem pl. az érzékeny bőrnek is... meg még sok másnak is jó lehet. bár utóbbiba több alapanyag közül is lehet válogatni, a rosaceához pedig csak meghatározott tulajdonságú olajak alkalmazhatók, sok mindent meg eleve ki kel lőni... ... )

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jól hangzik!Mi a nagy lánnyal épp mostanában készitettünk krém parfümöt,s nagyon tetszett mindkettőnknek.Bár nekünk boritékolva volt a siker,mert igen egyszerű volt,de mégis!

    VálaszTörlés

szentpyr@gmail.com